מתי לדבר עם הרופא על דיכאון וחרדה

מתי לדבר עם הרופא שלך?
תסמינים שנמשכים שבועיים או יותר עשויים להוות אינדיקציה לכך שיש לך דיכאון, חרדה או שניהם. תסמינים חמורים עשויים לכלול:
     בעיות שינה
     שינויים רגשיים בלתי מוסברים
     אובדן עניין פתאומי
     רגשות של חוסר ערך או חוסר אונים
אם אינך מרגיש כמוך ורוצה עזרה בהבנה, קבע פגישה לפגישה עם הרופא שלך. חשוב להיות פתוחים וכנים כדי שיוכלו להבין היטב מה קורה ולקבל תמונה ברורה של מה שהרגשתם.

כיצד לקבל אבחנה קלינית
אין בדיקה אחת שיכולה לאבחן דיכאון או חרדה. במקום זאת, ככל הנראה הרופא שלך יבצע בדיקה גופנית ובדיקת בדיקת דיכאון או חרדה. לשם כך, הם ישאלו אותך סדרת שאלות שעוזרות להם לקבל תובנה טובה יותר על מה שחווית.
אם התוצאות אינן ברורות או אם הרופא שלך חושד שהתסמינים עשויים להיות תוצאה של מצב אחר, הם עשויים להזמין בדיקות כדי לשלול בעיות בסיסיות. בדיקות דם יכולות לבדוק את רמות בלוטת התריס, הוויטמין וההורמון שלך.
במקרים מסוימים, רופאים כלליים יפנו אותך למומחה לבריאות הנפש, כמו פסיכיאטר או פסיכולוג, אם הם לא מרגישים מצוידים בניהול נכון של הסימפטומים והתנאים שלך או אם הם חושדים שאתה חווה יותר ממצב אחד.

למה לצפות מהטיפול
למרות שדיכאון וחרדה הם שני מצבים נפרדים, הם חולקים רבים מאותם טיפולים. ניתן להשתמש בשילוב של אלה לטיפול בשני המצבים בו זמנית.
תֶרַפּיָה
לכל סוג של טיפול מאפיינים ייחודיים ההופכים אותו למותאם יותר לאנשים מסוימים ולא לאחרים. הרופא שלך עשוי להמליץ ​​על אחד או יותר מהדברים הבאים:
    טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT). בעזרת CBT תלמד להתאים את המחשבות, ההתנהגויות והתגובות שלך כך שיהיו יותר אחידות ורציונליות.
    טיפול בין אישי. סוג זה מתמקד בלימוד אסטרטגיות תקשורת שיכולות לעזור לך לבטא את עצמך טוב יותר.
    טיפול בפתרון בעיות. טיפול זה מתמקד בשימוש בכישורי התמודדות לניהול תסמינים.
תרופות
ניתן להשתמש במספר סוגים של תרופות לטיפול בדיכאון, חרדה או שניהם. מכיוון ששני התנאים חופפים במובנים רבים, תרופה אחת עשויה להספיק בכדי לטפל בשני המצבים. הרופא שלך עשוי לרשום:
    תרופות נוגדות דיכאון. קיימים מספר סוגים של תרופה זו, כולל מעכבי ספיגה חוזרת של סרוטונין (SSRI) ומעכבי ספיגה חוזרת של סרוטונין (SNRI). כל אחד מהם נושא יתרונות וסיכונים ייחודיים. הסוג בו אתה משתמש יהיה תלוי במידה רבה בחומרת הסימפטומים שלך.
    תרופות נגד חרדה. תרופות אלה יכולות לעזור בהפחתת תסמיני חרדה אך יתכן שלא יעזרו בכל תסמיני הדיכאון. יש להשתמש בחלק מתרופות אלה למשך זמן קצר בלבד בגלל סכנת התמכרות.
    מייצבי מצב רוח. ניתן להשתמש בתרופות אלה כדי לייצב את מצב הרוח כאשר נוגדי דיכאון אינם עובדים לבד.
טיפול אלטרנטיבי
טיפול בהיפנוזה אינו משמש באופן נרחב בטיפולי פסיכותרפיה, אך מחקרים מראים כי גישה חלופית זו עשויה למעשה לעזור בהקלת תסמינים של שני המצבים. זה כולל אובדן ממוקד, שליטה רגשית רבה יותר וניהול טוב יותר של רגשות התודעה העצמית.
בשורה התחתונה
אינך צריך לחיות עם רגשות, מחשבות או תסמינים אחרים של דיכאון או חרדה. שוחח עם הרופא שלך אם התחושות או השינויים הללו נמשכים יותר משבוע שבועיים. טיפול מוקדם הוא הדרך הטובה ביותר לנהל את התנאים ולמצוא טיפולים יעילים לטווח הארוך.
מציאת הטיפול הנכון עבורך עשויה לקחת זמן. לרוב התרופות נדרשות שבועיים או יותר כדי להיות יעילות. בדומה, יתכן שתצטרך לנסות מספר תרופות כדי למצוא את האפשרות המתאימה לך. הרופא שלך יעבוד איתך כדי למצוא את האפשרות הטובה ביותר.

Comments

Popular posts from this blog

כיצד לטפל בסימפטומים של חרדה או דכאון

הפרעות דיכאון וחרדה: לא אותו הדבר