כיצד לטפל בסימפטומים של חרדה או דכאון

בנוסף לתכנית טיפול רשמית של הרופא שלך, אסטרטגיות אלה עשויות לעזור לך למצוא הקלה בתסמינים. חשוב לדעת, עם זאת, ייתכן שהטיפים האלה לא עובדים עבור כולם, וייתכן שהם לא עובדים בכל פעם.
המטרה של ניהול דיכאון וחרדה היא ליצור סדרה של אפשרויות טיפול שיכולות לעבוד יחד כדי לעזור, במידה מסוימת, בכל פעם שתצטרכו להשתמש בהן.
1. הרשה לעצמך להרגיש את מה שאתה מרגיש - ולדעת שזו לא אשמתך
הפרעות דיכאון וחרדה הינן מצבים רפואיים. הם אינם תוצאה של כישלון או חולשה. מה שאתה מרגיש הוא תוצאה של גורמים וגורמים הבסיסיים; זה לא תוצאה של משהו שעשית או שלא עשית.
2. עשו משהו שיש לכם שליטה עליו, כמו להכין את המיטה או להוציא את האשפה
ברגע זה, השבת מעט שליטה או כוח יכולה לעזור לך להתמודד עם תסמינים מכריעים. השלם משימה שתוכל לנהל, כמו למשל לארוז מחדש ספרים או למיין את המיחזור שלך. עשה משהו שיעזור להעניק לעצמך תחושת הישג וכוח.
3. אתה יכול גם ליצור בוקר, ערב או אפילו שיגרה יומיומית
שיגרה מועילה לעיתים לאנשים עם חרדה ודיכאון. זה מספק מבנה ותחושת שליטה. זה גם מאפשר לך ליצור מרחב ביום שלך לטכניקות טיפול עצמי שיכולות לעזור לך לשלוט בתסמינים.
4. עשו כמיטב יכולתכם לדבוק בלוח זמנים לישון
מכוון לשבע עד שמונה שעות בכל לילה. פחות או יותר מזה עשוי לסבך את הסימפטומים של שני המצבים. שינה לא מספקת או לקויה עלולה לגרום לבעיות בתסמינים הקרדיווסקולריים, האנדוקריניים, החיסוניים והעצבניים שלך.
5. נסה לאכול משהו מזין, כמו תפוח או אגוזים, לפחות פעם ביום
כשאתה מרגיש מדוכא או חרד, אתה יכול להגיע למאכלים מנחמים כמו פסטה ומתוקים כדי להקל על חלק מהמתח. עם זאת, מזונות אלו מספקים תזונה מועטה. נסה לעזור להזין את גופך בפירות, ירקות, בשרים רזים ודגנים מלאים.
6. אם אתה מסכים לזה, צא לטיול רגלי
מקור המחקר טוען כי פעילות גופנית יכולה להיות טיפול יעיל לדיכאון מכיוון שזה מאיץ מצב רוח טבעי ומשחרר הורמונים טובים יותר. עם זאת, עבור אנשים מסוימים פעילות גופנית או חדר כושר יכולים לעורר חרדה ופחד. אם זה המקרה עבורך, חפש דרכים טבעיות יותר לזוז, למשל להסתובב בשכונה שלך או לחפש סרטון מקוון שתוכל לעשות בבית.
7. עשה משהו שאתה יודע מביא לך נחמה, כמו צפייה בסרט אהוב או דפדוף במגזין
תן לעצמך זמן להתמקד בך ובדברים שאתה אוהב. זמן השבתה הוא דרך נהדרת לתת לגופכם לנוח, והוא יכול להסיח את דעתכם במוח עם דברים שמביאים לכם דחיפה.
8. אם לא עזבת את הבית זמן מה, שקול לעשות משהו שאתה מוצא מרגיע, כמו לעשות את הציפורניים שלך או לעשות עיסוי
טכניקות הרפיה יכולות לשפר את איכות חייך ועלולות להפחית את תסמיני הדיכאון והחרדה. מצא פעילות שמרגישה נכונה עבורך ותוכל להתאמן באופן קבוע, כגון:
    יוֹגָה
    מֶדִיטָצִיָה
    תרגילי נשימה
    לְעַסוֹת
9. פנה למישהו שנוח לך לדבר איתו ולדבר על כל מה שמתחשק לך, בין ככה אתה מרגיש או משהו שראית בטוויטר
מערכות יחסים חזקות הן אחת הדרכים הטובות ביותר לעזור לכם להרגיש טוב יותר. החיבור עם חבר או בן משפחה יכול לספק דחיפה טבעית ולאפשר לך למצוא מקור אמין של תמיכה ועידוד.

Comments

Popular posts from this blog

מתי לדבר עם הרופא על דיכאון וחרדה

הפרעות דיכאון וחרדה: לא אותו הדבר